z= x+yi

Idag hade jag min första lektion i Matte E. De andra har redan haft 2 lektioner tidigare, men jag var lite osäker på om jag ville pallra mig upp vid 08.30 för att banka in mattetermer i skallen. Idag tog jag dock det stora beslutet och klampade in i lektionssalen, utan penna och mattebok. Kanske inte allt för lyckat, på något underligtvis så lyckades jag ändå klara mig hela lektionen, trots att dessa ytterst viktiga faktorer saknades.

Nåja, efter Matten så var det kemi för hela slanten. Först 2 timmars föreläsning, där man som vanligt satt som ett frågetecken och undrade när virrpannan skulle börja förklara vad det var han snackade om. Efter det var det lunch, vi var helt slut allihopa. Ett tag satt alla och stirrade ner i maten och åt, med hållningar och utstrålning som fick zombisar att se öpnna och livliga ut.

Eftermiddagen bjöd på lab, jag och Thilda var skräckslagna redan 20 minuter innan vi börjat. Vi hade kikat på planeringen och den skvallrade om en lååång eftermiddag. Fast när vi började så visade det sig att det inte alls var så mycket som vi skulle göra egentligen. Efter lite huvudkliande och ilkset bläddrande i formelsamlingarna så kunde vi sätta igång. Efter 3 timmar så var alla försök gjorda och vi kunde lämna in våra svarspapper. Klockan hade hunnit närma sig 4 och min skalle var inte riktigt i form. Min hjärna hade under dagen bytts ut mot ett grått klet, jag vet inte hur - men den skyldige ska få sig en rejäl omgång!

Nåja, det var till att skynda sig hem, kika i kylskåpet (men inte hitta något, som vanligt), byta om, kika msn en snabb runda och sedan ge sig iväg igen. Vi hade föreningsträff ikäll, gick igenom lite datum för kommande föreställningar och sedan latjade vi i ett par timmar. Det var riktigt trevligt! Kom dit vid 18.00 och stack hem igen vid 21.00. Det har kommit till lite nytt folk, det är alltid schysst. Adam var med idag, jag hoppas att han fortsätter att komma, det var jätteskojigt att han var med. Vi ska nog och fika imorgon. Det är något att se fram emot, morgondagens 4 timmar långa föreläsning om fysik är ju måttligt upphetsande. Jag behöver en liten morot som håller mig pigg och alert, risken är att jag somnar lagom till räkneövningarna annars.

Nåja, det börjar bli sent. Jag ska krypa till kojs snart, jag är faktiskt ganska trött. Jag hoppas att jag kan sova inatt. Det har varit lite dåligt med sömn de senaste nätterna, vilket gör att jag blir helt seg och tramsig under dagtid.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0