Mätt&Nöjd

Eftermiddagen blev toppklass! Min fika med Adam var ett uppskattat avbrott i den annars så stressiga vardagen. Tyvärr så stängde Waynes innan vi var klara med allt babblande, så vi stod och huttrade ute på gatan ett tag för att avsluta allt snack vi påbörjat. Förhoppningsvis så ska vi ses nästa vecka igen, det vore kul om han kommer på våra eldträffar i varje fall. Ska jag vara helt frank så inser jag först nu hur mycket jag har saknat hans vänskap.

Imorgon ska jag jobba, de ringde ikväll och frågade om jag kunde ta 2 lektioner. Härligt att få in lite extra pengar, min kassa är ju ständigt sinande. Det blir viserligen en lång dag imorgon, först plugg och sedan 5 h arbete. Fast, jag trivs ändå med att vara vikarie, så det är inte så farligt. Eventuellt så ska jag hålla barndans på fredag med, men jag vet inte än. Jag har ju ingen erfarenhet av dans, så det känns lite riskabelt att gå med på att hoppa in som lärare för de lektionerna. Samtidigt så behöver jag ju pengarna, det är inte billigt att vara student med distansförhållande. Nåja, jag får fundera på det tills imorgon.

Nu, till det bästa.... OLA HAR RINGT!!! Jag har gått och vankat fram&tillbaka i flera dagar och bara väntat på att få höra av honom. Jag tror aldrig att jag varit så otålig i hela mitt liv innan, nu har jag lugnat ner mig en aning. Det behövs inte mer än ett par minuters telefonsamtal för att få gnäll-Anni att bli lycklig som en nybliven miljadär.

Förresten så har jag ätit middag idag! Det är första gången den här veckan som jag gör det! Förmodligen så 'är det nog första gången på flera veckor som jag äter middag under en vardag. Jag brukar, mer eller mindre, alltid äta det enda varma målet mat under lunchen i skolan. Och då är det oftast något halvtaskigt som jag stresslagat på morgonen och sedan micrar i en av matsalarna. Så idag har jag verkligen varit en duktig liten dam.

Nu ska jag nog sova snart, imorgon ska jag upp tidigt och i säng sent. Långa dagar är det bästa som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0