Måndag - överraskande bra.

Idag är det måndag. Det är inget vidare, måndagar betyder nämligen att jag har en hel vecka med föreläsningar framför mig. Fredagar är bra dagar, de betyder vanligtvis att jag har en hel helg med Ola framför mig. Tyvärr så har det svenska försvaret satt stopp för denna ypperliga tradition. Nu får jag nöja mig med varannan helg, fast det gör jag inte. Jag är inte alls nöjd, men tyvärr så finns det ju inte så många valmöjligheter. Jag får helt enkelt finna mig i att försvarsmakten lånar min pojkvän under hälften av alla helger. Fast ve den soldat som försöker klämma min karl på häcken!

Nåja, det var inte Ola som jag skulle prata om. Måndagar var temat!

Låt mig se... Första föreläsningspasset var kemi, vilket betyder två timmar av total förvirring. Inte för att kemi är ett omöjligt ämne, även om det är en aning komplext. Det är snarare så att vår föreläsare är en väldigt underlig kuf, som inte riktigt förstått innebörden av ordet "struktur". Nåväl, jag hade ju trevligt sällskap i varje fall, klassen är riktigt härlig.

Efter kemin så var det lunch. Jag & de andra bänkade oss som vanligt i en av matsalarna. Idag var det grymt lång kö för att få micra maten, men jag var inte så hungrig så jag blev inte så stressad. Fast jag måste ändå erkänna att jag var väldigt nöjd när jag äntligen kunde slå mig ner vid bordet igen. Eftermiddagen bjöd på fysik och resultat av mattetentan. Jag blev grymt nöjd, mer än så säger jag inte.

Efter fysiken stack jag hem, pysslade en liten stund och traskade sedan ner på stan för att fika lite. När fikandet var över så knatade jag tillbaka hem, forsatte pyssla, ritade lite och glömde att äta. Jag ska nog äta nu faktiskt.

Jag undrar när jag ska få prata med Ola igen.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0