Värme

Idag har livet varit så enkelt och underbart. Jag vaknade vid 06.20 första gången, då Ola skickade ett sött sms. Eftersom jag var ledig idag så kunde jag somna om med gott samvete. Solen sken in genom fönstret och väckte mig relativt tidigt, men lagom sent för att jag skulle vara helt utvilad. Jag gick upp, åt frukost och sedan tog jag ett långt, varmt bad. Jag passade på att slöläsa i en bok samtidigt, High Fidelity ,som Sussie har glömt här. Jag måste erkänna att den är ganska härlig, trots att det inte alls är vad jag brukar läsa.

Efter duschen så klädde jag på mig och traskade tvärs över gatan och in på kovux, platsen som jag aldrig i mitt liv trodde att jag skulle besöka. Jag fyllde i en blankett och lämnade in i receptionen, jag har nämligen tagit mig i kragen och beslutat mig för att göra en prövning i Estetisk orientering. Jag hoppas att jag fixar det, för då kommer jag kunna knäcka Ola, hehe. Just nu så har han och jag samma snitt i betygen, men trots att betygen är finfina så måste jag fixa det sista ämnet för att kunna komma in på läkarlinjen. Om det nu är vad jag vill egentligen.. vi får väl se hur jag känner i framtiden.

Nåja, jag passade på att äta efter komvuxbesöket, jag var precis klar när Thilda kom och knackade på. Vi var duktiga brudar och skrev vår labrapport idag. Vi fixade klart nästan hela, sedan satte vi oss och snackade lite goja en stund. När vi babblat om allt och ingenting en stund så tog vi båda tag i våra liv, Thilda stack ner till stan och jag började maila om min träning och lite annat. Därefter så gick jag ner på stan, handlade lite åt pappa och blev uppringd av en arbetsplats som jag varit på intervju hos. Jag ska till dem nästa vecka och provjobba, det känns underbart. Det ska verkligen bli skönt att äntligen få lite pengar. Det enda molnet på min klarblåa himmel är det faktum att jag inte vet hur mycket som jag kommer hinna arbeta pga skola, ev teater och (viktigast av allt.) Ola! Jag vill inte äventyra vårt förhållande genom att vara för upptagen. Han är viktigare än pengar och teater för mig.

Jag har faktiskt varit en aning aktiv idag också, hade ju akrobatik! Det var rätt härligt, lite lugnare än förra veckan men det gör mig ingenting. Jag kanske kommer slippa träningsvärk imorgon och det är ju inte fyskam.

Resten av kvällen skulle ägnas åt tv-tittande. Jag hade satt mig till ro i soffan och sett ett halvt avsnitt av "Du blir vad du äter" (varför ser jag på det egentligen?) då telefonen ringde. Jag studsade glatt upp och norpade åt mig min mobil, precis som jag hade hoppats så var det Ola som ringde! Jag blev så oerhört lycklig för att han ringde, jag blir alltid så glad av honom. Mjaou! Vilken ofantlig tur jag har haft som fick honom! Det ska jag ta till vara på, det kan jag lova er.

Ajöss så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0