Hooked on a feeeling

Helgen har varit lång. Det känns som om det var evigheter sedan jag satte foten innanför kemiföreläsningssalen och himlade med ögonen över föreläsarens värdelösa genomgångar. Imorgon ska jag dit igen, jag är inte jättesugen. Fast det ska bli rätt trevligt att få träffa klassen igen, jag börjar trivas mer och mer med dem. Det ska bli lite trist att säga hejdå till alla när den här terminen är över.

Så... Fredag.
Dagen började med att jag försov mig,
riktigt dåligt gjort. Jag lyckades ändå komma i tid till föreläsningarna. Däremot så hade jag ingen tid till att tänka på vad jag klädde på mig, mjukisbyxor är kanske inte allt för snyggt.
Systeryster och jag var ute på stan en runda, men fattig-Anni har ju inte råd att köpa ens minsta lilla tuggummi. Syster däremot, hon köpte kläder för allt vad hon var värd. Under hela shoppingrundan så försökte hon övertala mig till att följa med på fest och klubb kalabalik, jag var inte alls mottaglig för övertalning. Jag stannade hemma, såg på tv och somnade tidigt.

Lördag.
Ännu en runda på stan. Fördelen med den här rundan var att jag följde med mamma, vilket betyder att jag alltid är något plagg rikare när jag kommit hem. Den här gången var det en randig tröja i blått och vitt, jag tror stenhårt på att den kommer att bli ursnygg till mina jeans med hög midja. Igår fick jag ett par byxor av mamsen också, hon hade köpt dem i Kina men de var för korta i benen för henne. Eftersom jag har igelkottsben så tackade jag och tog emot, jag var i grymt stort behov av ett par nya jeans.
Efter att ha sprungit omkring i massor av affärer så sov jag i två timmar, jag håller nog på att ta igen lite sömn efter alla de nätter som jag snurrat av och an utan att kunna somna. Viggohunden var en duktig pojke och slumrade lite med mig. Då jag vaknade så var det mörkt ute, jag fick lite snabb panik eftersom jag visste att Niclas skulle in till stan. Jag var rädd för att han skulle ha kommit in för länge sedan och försökt ringa mig.
När Niclas ringde så hade jag hunnit byta om och sminka mig, inte dåligt för någon som sovit bort halva dagen. Jag kände mig fräsch för första gången under hela helgen, detta skulle ju givetvis firas. Vi inledde festligheterna genom att köpa tårta och knata iväg till Millan och Jonas. Där träffade vi Caomhan och intog vår fina lilla frystårta tillsammans med lite cola. Nyttighet och dieter kan ta sig på valfri obscen kroppsdel, socker är grejen hela dagen!
Efter vår sockershock så gick vi till espresso. Fast Kiv var inte peppad på att umgås med oss, så han stack till DeLuxe för att träffa en kompis där.
Vi fyra som var kvar hade det riktigt trevligt och ännu trevligare blev det när vi träffade Adam, Calle + bihang utanför. Efter lite puppyeyes och övertalande så lyckades vi få dem att bänka sig inne på espresso med oss. Det blev verkligen en helkväll, som avslutades med hög skönsång innan stängning. Hooked on a feeling skrålades hellre än bra av de flesta av gästerna. Jag kan inte tänka mig ett bättre avslut på en lördag!

Söndag
Det blev sovmorgon och fnittrande i sängen innan jag och mina sängkamrater äntligen steg upp och fixade frukost. Efter att vi fått i oss lite näring så stack vi alla åt varsitt håll... nästan. Niclas och jag höll ihop ett litet tag. Vi träffade först Millan och Jonas som skulle äta frukost. Sedan följde Niclas med mig till Sara, men efter en timme så gick han till bussen. Jag och Sara gjorde lite lunch och snackade massa skit. Efter lunchen så gick vi ut på en välbehövd promenad, det var skönt att äntligen göra något nyttigt, haha.

Nu har jag sett på "I en annan del av Köping" och ska snart krypa till kojs. Jag är inte alls sugen på en ny vecka med nya föreläsningar. Jag ska försöka ringa Ola innan jag somar, men jag vet inte om han kommer att svara. Nåja, det är lika bra att testa.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0