Visbyberättelsen

Okej, insåg att jag glömt att berätta alla detaljer från Visby, en mycket trevlig resa på det hela.

Jag åkte söndagkväll, färjan gick 21.10 från Oskarshamn och jag kom fram runt 00.05. Man var ganska trött och mör när man steg iland i hamnen. Lyckligtvis så blev vi upphämtade och kunde åka direkt till vårt boende, det blev lite snackande med vår värdinna och sedan slocknade vi ganska snabbt. Jag var extremt nöjd över att vara tillbaka i mitt sommarparadis.

Måndagen ägnade jag åt att vandra omkring på Visbys gator. Det regnade helt galet mycket, så jag gick hem med Sarah för att duscha, äta och byta om. Efter det så mötte jag upp med Moppa, Bäver, Tanja, Chrille m.fl. för att lyssna på Loke och mysa i gravarna. Det blev en mycket lyckad kväll på det stora hela. Vi satt och myste nere vid stranden på en bunker tills vi tackade för kvällen.

Tisdagen började ganska sent, eftersom jag är en liten sjusovare. Det blev på med medeltidsdressen (det är ju medeltidsveckan!!) och sedan ner på stan. Jag åt frukost på ett kafé och sedan mötte jag samma vänner som föregående dag, det blev flera promenader på marknaden möte med Kian, Vidar m.fl. och sedan förfestande i nordegravar. Efter det så gick vi till Effes och svängde våra lurviga. Det var ohyggligt roligt, men tyvärr så är alkohol lite förrädiskt för vissa människor. Tyvärr blev några lite för närgångna, inklusive en vän till mig, så jag såg till att ha Micke som beskydd under kvällen, haha. Jag är ingen som uppskattar raggning på krogen, inte ens när jag är singel. Jag och Micke gick till den lugnare delen av krogen och umgicks där ett tag, sedan hittade vi de andra och gick därifrån.

Det började bli sovdax och eftersom mina roommates hade gått hem för länge sedan så beslutade jag mig för att hajka med Micke och Chrille. Vi sov gott under ett träd den kvällen, haha. Lite vilt och lite galet, speciellt för en kontrollfreakande, överuppfostrad, skötsam brud som jag.

På morgonen så gick vi till Ica och köpte frukost, mycket lyxig sådan. jag inhandlade croissanter, ost (med gräslök), smoothie och vaniljyoughurt med müsli (minimeal heter det kanske). Vi intog denna urfina måltid nere vid en av gravarna där vi underhölls av Visbyturneringen i kämpalek. Väldigt skojigt faktiskt. När den var slut så blev det en runda till på marknaden, dden här gången så köpte vi lite grejer med. De andra dagarna så hade man spanat in vad man sulle köpa och jämfört priser, hehe.

På kvällen så blev det LOke, eldshow med Trix och mysande nere vid stranden. En helt underbar avslutning på semestern. Jag var ohyggligt nöjd när jag traskade hemmpt under natten.

På torsdagen så gick jag upp tidigt, packade ihop allt, åt frukost och sedan begav jag & mitt sällskap oss ner till hamnen och färjeterminalen. Det var ett lite bittert avsked och jag stirrade länge efter Visby när vi började fara ut på havet. Med ett hårt stygn i hjärtat så insåg jag att det var 360 dagar tills jag åter skulle se mitt paradis.

Nu ska jag se på TV och längta mig tillbaka samt sakna min karl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0