Vi stoppade tjuven.

Okej, här har det hänt en hel del! Jag har nästan sytt klart min klänning, lite små justeringar ska det bli imorgon, men på det stora hela så är den klar. Kanske ska brodera något på den, det är väl egentligen det som återstår, hehe.

Har hunnit sticka ner till Röda korset en runda, köpte en byrå där. Den är liten och jättesöt, sköt in den under mitt skrivbord, så blir det lite lådor och förvaring på ett snyggt sätt. Skulle ju egentligen till Ikea idag, men har istället beslutat mig för att åka dit på söndag, för då kan jag få hjälp med att bära och transportera. Istället så har jag sytt och köpt mitt pendlingskort. Det var inte så dyrt om jag trodde, kommer att kosta ca 1000 kr i månaden. Det är ganska perflet eftersom mitt bidrag kommer att räcka till både det och till att leva.

Mamman och jag gick en runda på stan, hon är ganska rolig. Vi var inne och skulle byta batterier på hennes klocka. tydligen så var det någon skum filur där inne som försökte knycka lite dyrbara klockor, tur för butiksägarna att min mor har utrustats med nerver av stål. När den lille tjuven skulle smita ut så ställde hon sig i vägen och sa till den lille spjuvern att han nog "skulle lägga tillbaka den där". Haha, vad förvånad han blev. Dock så tog han fram klockan som han gömt innanför kavajen, la den på en stol, hyschade åt oss och sprang iväg. Nå, så blev Anni-mamman hjälten för dagen.

Njae, jobba imorgon. Måste alltså gå och nana nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0