Tillbaka i Småland

Igår reste jag hem från Ola, det knep lite i hjärtat, men jag vet att ju att jag kommer att åka tillbaka. Det blev massa problem med tågen hem, vi hade skyndat oss till stationen och jag såg fram emot en lång kram innan jag skulle stiga på, tyvärr så vägrade kortläsaren i biljettatoumaten att fungera, så jag fick kila in på pressbyrån och stresshandla biljetter där, blev dyrare men vad gör man inte för att få komma hem?

Det där med biljettköpandet tog lite längre tid än väntat så det blev språngmarsch till tåget, en snabb puss och sedan hoppa på. Kanske inte så konstigt att det var jobbigt att åka hem, fick ju inte säga hejdå på rätt sätt, jag behöver min kelstund innan hemfärden.

Var tvungen att byta tåg i Alvesta vilket nästan resulterade i att jag missade tåget hem, stod och kliade skallen lite dumt innan jag fick för mig att röra på fossarna. Hann precis innanför tågdörrarna innan de smällde igen och tåget rullade iväg. Snacka om flyt! Tyvärr så var det SMOCKFULLT på tåget, har aldrig varit med om något värre. Det blev till att stå upp under resan, men jag hade inget emot det. När jag äntligen hoppat av så mötte jag Millan och Jonas, fick en halv veggieburgare och lite cola.

Kom hem, bytte om och gick till eldmötet, tränade och kände mig duktig. Tyvärr så var jag på lite halvkasst humör, men det hela avhjälptes med lite Fiaumgänge och House under kvällen. Detta fortsätte även imorse, men nu är jag tillbaka hemma och slöar. Det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0