Städande och hårpiffande

Jag har stannat till framför spegel så otroligt många gånger under dagen. Det är väldigt sällan som jag går och klipper mig, snål som jag är. Därför så känner jag mig så himla snygg när jag väl unnat mig en hårmakeover. Igår tittade jag i varenda spegel och skyltföster, med ett undantag - skoaffären. Mitt nya utseende till trots så är min fixering vid nya pjuck lite väl stor. Eftersom det hade börjat regna och mina tygskor protesternade så var jag "tvungen" att köpa ett par nya för att slippa bli dyblöt. Jag har ju fått minifötter av klass, så jag kunde inhandla ett par barnskor för 75 kronor. Jag har haft ögonen på dem ett tag, så jag är inte hur slösaktig som helst. Det blev även ett set med nudelskålar, aisatmatgalen som jag är.

Nåväl, idag har jag piffat, fixat och fluffat håret med jämna mellanrum. Ska nog ta en dusch och sköjla ur allt spray senare. Tror nämligen att min nuvarade friss gör sig bäst som ofixad. Är inte det helt fantastiskt? Jag är lite lyrisk för tillfället, jag har alltid varit så försiktig med mitt hår, eftersom jag har en ganska fin naturlig färg. Den här gången så tänkte jag våga lite mer och nu är håret färgsprakande vackert, men mycket av min egna färg är kvar och det skapar ännu mer effekt. Tur att jag gör sådant här så sälla, jag blir ju löjligt ytlig.

När jag inte har varit fixerad vid mitt hår så har jag städat. Jisses, det tar sådan tid! Har vräkt ut det mesta som finns i min garderob, så nu ska jag sortera det och sedan ska det dammas, dammsugas, torkas golv och hela faderullan. Förhoppningsvis så hinner jag bli klar idag, men man får väl räkna med att det tar lite tid. Nåväl, jag ska försöka införskaffa lite bättre och smartare förvaring, har redan tittat ut lite grejer som skulle passa och vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0