Söndagkvällen som förstör

Söndagar är inte mina favoritdagar. Jag har alltid (nåja, mer eller mindre) lidit av något som min pappa kallar för söndagsblues. Det är rta mig fan det bästa ord som finns. Den där karln har kommit på fler ord som är ytterst passande för att beskriva mina sinnesstämningar. Nåväl, söndagsblues handlar om den hopplöshet och trötthet som varje söndag för med sig. Vissa gånger kan söndagar vara helmysiga och man ligger och myser under täcket samtidigt som regnet smattrar mot rutan. Eller så är söndagen den dagen på helgen då man inte behöver komma på usla ursäkter för att slippa gå ut på krogen.

Idag är inte en sån söndag, idag är det en blues-söndag. Dessa söndagar infaller oftast efter en jättebra helg, precis som denna har varit. Åh, jag vill spola tillbaka tiden, jag vill ha lördag eftermiddag, jag vill ligga i Olas säng och veta att jag har flera, flera timmar kvar innan tåget går.

Nåväl, nu kan ni få höra om min underbara helg. I lördags så vaknade jag ganska tidigt och åt en mysig frukost. Därefter blev det morgonpromenad, dusch och en snabbrunda på stan. Hittade en UNDEDRBAR klänning inne på MQ. Jag har tittat på den länge, länge men 800 kronor är lite väl magstarkt för min plånbok. Dock så är jag en kvinna med mycket tur, i varje fall den senaste tiden, för klänningen var på megarea. Det varhalva priset på halva priset, så jag klev ur affären 200 kronor fattigare men en champagnefärgad, blommig, ursnygg klänning rikare. Sjukt nöjd!!

Jag klev sedan ner till stationen, köpte biljett och åkte ner till Skpne och Ola. Han, hans mamma, mormor och morfar mötte mig på stationen. Eftersom de hade stadsfestdagar så passade vi på att gå och äta. Jag blev bjuden på sushi och trevligt sällskap. Mycket, mycket angenämt. Vi hade det oerhört mysigt, sittande på en uteservering i solen. Världens bästa inledning på Skånevistelsen. Vi gick runt lite och tittade på stånden innan vi tog oss hemmåt och fikade.

Ola satt hemma och rättade en tenta, så jag passade på att mysa (sova) i sängen en stund. Vid 8-tiden så stack vi hem till en av hans gamla klasskompisar och jag fick bekanta mig med några av hans gamla vänner. Skojigt nog så fanns det en annan Anni där, så kvällen var ju räddad. Haha. När vi varit där ett tag så gick vi ut, satt i ett öltält och umgicks med Micke, Kalle och lite andra av Olas vänner. Efter någon timme så blev vi hungriga. Jag och Ola gick till en Indisk vagn som sålde mat. Han åt Chicken Masala och bjöd mig på ett par underbara små, friterade piroger med grönsaker, ris och stark sås. Det var hysteriskt gott, jag måste verkligen hitta försäljarna och köpa upp hela deras lager!! Samosa tror jag att rätten hette, men jag kan nog inte gå i ed på det. Haha.

Det belv hem sova, vakna, mysa och se på Arn. Enormt trevligt. Söndagen var jättemysig, men det är alltid lika obbigt att veta att man ska åka hem. Jag räknar timmarna och förfasas, fånig som jag är. Nu dröjer det 13 dagar tills jag få se honom, men det klarar vi av. Det blir nog en del telefonsamtal, för jag kommer att sakna honom väldigt mycket. (Jag är lycklig och nyförälskad, som jag blir i honom titt som tätt).

Snart kommer Fia, så det blir en ganska mysig kväll ändå..

Nej, förlåt för detta jätteinlägg, jag måste skärpa mig.

Au revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0