Nu blir det helg

Så, har avslutat min arbetsdag. Lyckats samla ihop 12.5 timmar under detta arbetspass, härligt med OB-tilläg för helgen. Nåväl, arbetet idga gick bra på det stora hela. Visst, det är lång dagar, det känner både barn och personal. Idag var vi bara 2 personal och 2 barn, så det blev ju lite långtråkigt och tjatigt för kidsen kan jag tänka mig. Fast det var väl inget som märktes direkt, kanske tycker de att det är skönt när det är få inne, blir lite lägre volym och lite lugnare.

Hum, vad kan man mer säga? Finns inte så mycket att berätta riktigt. Hehe, lite svårt när hälften av dygnet gått åt till att arbeta. Ätit frukost x 2, lunch, mellanmål och kvällsmat x 2. Blir så förbannat mycket ätande när man arbetar helg! Först blir det ju frukost hemma, sen äter vi alltid pedagogiskt så när barnen ska ha frukost så tar man oftast nån macka och lite kaffe också. Anyway. Så äter man kvällsmat/middag där och sedan när jag kommer hem så vill jag ofta ha lite att äta på. Blir dubbelt av första och sista måltiden på dagen, hehe. Inte konstigt att jag går omkring och är hungrig dagarna efter att jag jobbat helhelg.

Nu ska jag ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar; krigsfilm, gärna som utspelas under WWII, snacksmaskande och drink. Livet på en pinne, indeed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0