Nightinight

Nu är det snart läggdax och jag är uppe i varv. Fast ska sanningen fram så är jag lite sugen på att sova. Problemet är bara att jag inte trivs i mitt stökiga sovrum, jag ska nog göra en rejäl undanröjning i veckan. Funderar på att ta tåget till Älmhult och Ikea på torsdag för att köpa ordentlig förvaring. Mina skor, klänningar och övriga onödiga, men ack så älskade, ytligheter svämmar över min garderob. Jag måste hitta ett bättre sätt att förvara dem. Har hittat något som kan passa, kostar 400, men det är det lätt värt för att få lite koll. Måste dock fundera på vart den kan få plats. Det känns som att jag redan har för mycket möbler. En ordentlig rensning måste ske snart!

Jag vill poängtera att mitt rum är stökigt, inte skitigt. Jag tål lite slarvigt slängda klädesplagg, lite damm på en hylla men inte skit! Därför så ska jag bädda rent, dammsuga och damma imorgon, trots att det kanske inte behövs. Fast förebyggande åtgärder är alltid bra, man vill ju inte vakna upp i en svinstia en vacker dag. Tror att jag blev lite påverkad av dagens avsnitt av "Rent hus", har aldrig sett det innan, men kikade lite på det när jag var på jobbet. Uschanamej, så skitigt det kan bli i ett vanligt hem. Bäst man graderar sig och skrubbar rent allt man äger och har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0