Morgonstund har guld i mun

Eller hur är det man nu brukar säga? När jag var liten så hade min moster broderat en tavla med den frasen, den hängde i hennes kök på väggen mittemot spisen och i perfekt synhåll från soffan. Eftersom jag spenderade ganska mycket tid hos henne så minns jag den så himla väl. Jag satt i soffan och kände doften av hennes nybakta kanelbullar, och det ska jag säga er- är det finns inte någon som bakar så goda kanelbullar som min moster. Den broderade väggbonaden var extremt spännande i mina unga barnaår, varje gång jag var där så tittade jag på den och läste den, men det tog lång tid innan jag förstod vad det betydde.

Ehum, en liten anekdot sådär på morgonkvisten. Jag ska ställa mig och baka scones nu, jag blir alltid så förtvivlad över att det inte finns något som jag tycker om i kylskåp eller brådburk, så nu gör jag något åt det. Senare idag ska jag träffa Fia, bära väskor åt min syster och sist men inte minst; åka och jobba. Vi får se hur det här spektaklet utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du smink? Bli medlem här http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=17924 så kan du få 150 kr i presentkort på Kicks, det funkar :)

2008-08-22 @ 11:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0