LÖNING och oförskämt bra självförtroende

Imorgon så blir det löning, den här månaden så blev den bättre än förväntat. Dock så är det ju ingen höjdarlön inom vårdsektorn, så det är ju ingen tipptoppbetalning, men hey, jobbet är så förbannat roligt så att det inte spelar någon roll. Det var i varje fall ett par tusenlappar mer än förväntat. Imorgon så kan jag ju betala min klippning med gott samvete. Ska bli så skönt att slippa vända slntar hela tiden. Ska försöka lägga undan lite, som jag gjort varje månad. Dock så kommer mycket att gå till den nya datorn så det behövs ett nytt startkapital. Jag får lite halvpanik om jag inte har pengar på mitt spar/panikkonto. Det är till för backup om jag behöver pengar eller till större inköp. Förra året gick de till min Kinaresa, får se vad jag gör detta året.

Är en smula självgod och stolt, börjar känna mig duktig på jobbet. Jag börjar att få koll på vad och hur saker ska göras, tider, rutiner, kidsen och allt annat. Det känns bekant och tryggt samtidigt som det alltid är något nytt och spännande. Har fått höra lite beröm också så jag är stolt som en tupp, det kanske är vårdsektorn som är min hemmaplan. Ibland så får man faktiskt vara lite stolt, bara man inte blir övermodig och tror att man kan allt. Jobbet är inte enkelt, man måste vara på alerten hela tiden, så man får inte bli för självsäker. Det finns alltid nytt att lära, saker förändras och barnen lär sig nya saker - man måste verkligen hänga med i deras utveckling så att man inte sinkar dem. Det är roligt, spännande och utmattande. Förhoppningsvis så kommer jag att få vara kvar ett tag till och vara med i deras utveckling samt få utvecklas själv.

Nu är det snart bedtime, har ju gjort alla kvällsrutiner - sett på tv, pratat med Ola och segat ner mign vid datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0