Lång eftermiddag

Sitter nermyst nedanför soffan och vräker i mig onyttigheter samt ömkar mig själv en smula. Men 1½ veckas ledighet är över om ett par timmar. Det är lite bitterljuvt, för det ska bli skönt med rutin och, faktiskt, att få jobba igen. Samtidigt så har det varit uuuunderbart att få vila ut och sträcka ut sina utarbetade ben i soffan. Nåväl, vi får se hur mycket det blir av sådant i framtiden.

Efter att ha sett lite på House med Fia så gick jag och handlade, hon låg dock kvar och jäste i soffan. Det blev lite plockande, donande och ombyte innan jag stack till träningen. Väl där så var hälften försenade, men vi drog igång ändå.Tillsist så hade alla droppat in och vi kunde köra på allvar. Tyvärr så var inte allas koncentration på topp och jag var inte alls på humör för att styra och ställa. Det blev några timmars repetitioner och sedan slutade vi för dagen.

Eftersom jag kände mig produktiv så skuttade jag upp på cykeln och trampade iväg hem till Frida. Jag skulle hämta två byxor till showen på lördag och delta lite på ett möte. Tiden rusade iväg tack vare trevligt sällskap, massa skojande och goda scones. På vägen hem så ringde jag Ola för jag var rädd att han skulle hinna gå och lägga sig innan jag kommit hem. Dock så visade det sig att han var klarvaken och umgicks med grabbarna, så han bad att få ringa upp mig senare.

Ja, och nu sitter jag alltså här och väntar på att han ska ringa. Sen blir det bedtime och imorgon blir det heldag på jobbet.. buhu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0