konstiga dagar och mobiler

Så, min telefon fungerar lite halvdant, helt plötsligt börjar bakgrunden att rulla på skärmen, alltså ni vet går som eftertexter på en film. Förstår ni hur svårt det är att skriva ett sms när texten rör sig? Nåja, snart kommer nog min mobil i varje fall. HAr fått ett kollinummer så jag kan ha kika på postens hemsida och se vart paketet är. Igår var det i Göteborg och inatt kom det till Jönköping. Har jag extrem tur så får jag det kanske idag, annars kan man väl räkna med att få det imorgon? På företagets hemsida stod det att leveransen skulle ta 1-2 dagar. Eftersom det här är andra dagen efter att de skickade den så håller jag tummarna för att jag ska få det. Men man ska inte lita på alla dessa löften som sätts upp angående leveranser.

Nåväl. Igår så försökte jag att rycka upp mig en smula. Hade min 3:e sista jobbdag, börjar att kännas lite sorgligt. Sedan bar det av hemåt, åka och titta på 2nd hand och köpa en jätterolig LP:


Efter detta äventyr så bar det av till närmaste mataffär för att införskaffa något att knapra på. Det blev en hel del bra saker vågar jag påstå, ska bara se när jag har lust och ork att laga allt. Det blev en varm macka med massor av grönsaker och grejer när jag kom hem i varje fall, sen var det eldträning. Gick himla smidigt och fint, trots att jag var lite halvbutter. Fick träffa en hutlöst söt unge i varje fall.  Åttamånaders bebisar är verkligen bland det sötaste som finns.

På kvällen sov jag hos Fia i lägenheten som hon lånar, vi såg på film, åt mat och jag grät en smula. Vi tittade på Dagboken, vilket är en extremt fin film. Jag är inte alls mycket för kärleksmumbojumbo i vanliga fall, men den här filmen är så tragisk men ändå så fin, tårkanalen öppnade upp två enorma slussar och gråten bara forsade ner för kinderna. Ganska skönt att släppa på spärrarna och lipa lite, grät mer än vad som egentligen var passade. Inte bara för filmen, utan för att allt dumt och ont i mig behövde sköljas ut lite också.

Nu ska jag lägga mig i min soffa och försöka nan en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0