Jobbhelg med finess

Nu har jag klarat av mitt helgpass och kan sträcka ut mig i en soffa och se fram emot en ledig måndag. Idag är det inget arbete men däremot eldövning. Man får aldrig slut på alla dessa träningar, tvång och knåpande som ska hinnas med. Nåja, tur att jag fortfarande tycker att det är roligt.

lördagen gick ganska snabbt, vi var och kikade på en talangtävling och sedan rullade dagen på i en rasande fart. Tror att de flesta ungarna hade en rolig dag igår, jag var i varje fall glad när jag gick från jobbet. Skönt att få arbeta med något som känns meningsfullt. Men det har dykt upp lite funderingar kring jobb och studier, jag står i valet och kvalet. Jag trivs enormt bra på mitt jobb, men samtidigt så kliar det i mina studiesugna fingrar att få lägga vantarna över kurslitteratur och börja plugga. Arbetskamraterna har hintat om att de vill att jag stannar, jag är ganska kluven, plugga eller jobba? Hjälp någon?

Tur att kvällen igår blev avslappnande, spenderade den nere i Såne hos Ola. Fanns lite orosmoln när jag åkte ner, men de skingrades snabbare än blixten. Så för att sammanfatta den helfestliga kvällen lite snabbt så träffade jag hans mamma, syster (som är hemma från Norge), mormor, morfar och Ola själv. Vi fikade och åt hallon, extremt trevligt. Därefter åkte vi allihop in till stan och gick på bio. Vi såg på Arn och jag har inte bestämt mig för vad jag tyckte om filmen än. Väl hemma så borstade jag tänderna och sedan kröp vi ner under täcket och somnade.

Vaknade av kramp i vaderna imorse, är inte det helt fruktansvärt? Värsta sättet att vakna på, helt klart. Nåväl, efter en god frukost, lite mys, prat och flum så börjar det bli tid att packa ihop mina prylar och tänka på refrängen. Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0