Ekonomioro

Jag hatar att behöva räkna pengar, att känna att jag inte har råd. ÅÅÅH, jag HATAR CSN just nu. Varför kan man inte få ta ut bidrag en termin utan att samtidigt förbruka lånet?? Jag blir så jävla förbannad!! CSN gynnar verkligen inte de som kämpar och försöker. Nä, fy fan!! Det är nästan så att jag ska tokvägra CSN resten av mitt liv och ta banklån sen när det riktiga pluggandet sätter igång. De har ju så förbannat korkade regler så att man nästan kräks.

Nä, men nu har jag megaoro för min frasmtid. Jag måste kanske hoppa av pluggandet efter några månader. Mitt pendelkort kommer att kosta 1000 kr/månaden och i September har jag knappt några jobbtider= inte 1000 kr till tåget. Dock så betalas ju septemberlönen ut i oktober, så jag ska kanske inte gråta riktigt än. Det är november månad som kommer att hänga löst. Förmodligen julklapparna och besöken till Ola, kul saker med vännerna, alla möbler som jag måste köpa och min studentlitteratur... Jag kommer INTE att ha råd med mina böcker. En repris av förra året alltså. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0