CSN är ju en hel vetenskap!

Satt och fyllde i mina CSNpapper idag. Lite sent kanske några tycker, men jag har ju velat fram och tillbaka om jag ska plugga eller inte. Nåväl, jag satte mig och tänkte lite käckt att det inte kunde vara så svårt, det är ju bara lite personuppgifter och sådant trams. Ack, så fel jag hade! För det första så var min lapp förtryckt med fel utbildning, eller ja. Jag hade fått plats på en kurs, men tackade nej till den, men det var ändå den som stod på lappen. Det gick lyckligtvis att stryka den och fylla i de nya uppgifterna, så jag fortsatte glad i hågen med de andra delarna. Det mesta gick bra fram tills årsinkomsten, jag skulle alltså räkna ut hur mycket som jag förväntas att tjäna mellan 1 juli och 31 december. Jag blev lite snopen. Eftersom jag är timanställd så har jag inte den blekaste aning om vad jag kommer att tjäna. Nåväl, jag lyckades räkna ut att jag får tjäna i snitt 4000 de kommande månaderna utan att få mitt bidrag reducerat, så nu får jag väl anpassa jobbandet efter dessa siffror. Suck och stön säger jag bara.

Efter enormt mycket kliande i skallen så kunde jag klistra igen mitt brev, förmodligen så är hälften tokigt. Egentligen så var frågorna i sig lätta, men själva pappret med förklaringar rörde ihop det hela. Det var jätteluddigt och knasigt, nej fy bubblan. Nu har jag i varje fall gjort det en gång, så jag lär ju ha lättare nästa gång.

Snart så ska jag fortsätta att städa, men jag överväger att sitta och sy lite på min vikingaklänning först, historienörd som jag är. Den ska göras i ett så himla vackert solgult ylletyg. Kanske ska visa upp den när jag blir klar?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket! Nej, jag syr bara. Kan endast ticka halsduk, annars är jag hopplös på sådant där. Haha :)

2008-08-29 @ 17:30:47
URL: http://sannakumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0