Tentaplugg

Idag sitter jag och tränar mina små grå. För första gången sen jag öppnade min kemibok så känner jag att jag fattar, vilket är mycket oroväckande. Den känslan kan bara betyda en enda sak- att jag missförstått det jag precis läst. Haha. Nä, men skämt åsido. Det går ganska bra med pluggandet. Förhoppningsvis så kan jag, med nöd och näppe, lyckas norpa åt mig ett Godkänt på min tenta. (Och ja, Suss- jag kommer att nöja mig med det). Jobbandet har lagts på hyllan för ett litet tag framåt, jag har inte skrivit upp mig på några nya tider, utan får snällt vänta på att bli inringd.

I övrigt så har jag försökt lugna ner mitt stormiga inre. Det går bitvis helt okej, förutom när folk i tid och otid ska göra små utspel och ömka sig själva. (när jag gör mina utspel så ärt det ALLTID befogat. M'kay?)

Nä, nu ska nosen stickas ner i kemiboken igen. Några fler jämviktsblandningar ska redas ut innan jag tar en paus och går ut i solen i mina sprillans nya solglasögon, min sjal och min nyköpta (och tokfräsiga) skinnjacka.

För böveln! Våren är ju här.

Oh, förresten. Deklarationen kom nerdimpande i brevlådan idag. Så om ett par dagar så kommer den att vara mitt huvudbry. Det känns dock som en trevlig liten klurighet, för om allt går enligt planerna så kommer en efterlängtad summa att inkasseras i sommar. MUMS för skatteåterbäring

Kommentarer
Postat av: Moppa

Trevligt att du trillade förbi ikväll :).
Du var skitsnygg idag :D.
Puss och kram på dig, låt inte tentan äta upp dig.

2008-04-08 @ 23:02:03
URL: http://www.moppa.se
Postat av: Sussie

Jag vill ha chans på dig...?

2008-04-10 @ 00:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0