Sjukhusprogram och vårglädje

Igår var verkligen en av de bättre dagarna på länge.

För det första så var fysikföreläsningnen en liten aning lättare att förstå än vad den var i måndags. Föreläsaren släppte oss en halvtimme tidigare också, så plötsligt hade vi lunch i 1 h och 45 min. Vi ägnade en halvtimme av dem inne och åt, därefter stack vi ut och solade på gräset. Ellinor drog igång lite folkmusik som hon hade på mobilen och sedan låg vi och njöt av värmen. Det var verkligen en underbar lunchrast.

På eftermiddagen var det lab och jag och Thilda suckade djupt när vi kelv in i salen. Fast då vi drog igång så började vi plötsligt känna att vi hade stenkoll på läget, vilket gjorde det hela ganska roligt. Efter ett anatal försök med ljudvågor och interferens så kunde vi sluta för dagen, dock var det med lite huvudvärk efter alla höga toner som experimenten utstötte.

På eftermiddagen så slängde jag av mig kläderna och la mig i bikini ute i solen tillsammans med en bra bok. Efter att ha legat där ett tag så klädde jag på mig och gick en runda på stan. jag letade efter tyg, men hittade inget som passade riktigt. Idag ska jakten fortsätta.

Kvällen spenderades med popcorn och Greys Anatomy. En riktigt fin avslutning på dagen.

Just nu sitter jag och kollar på något sjukhusprogram och försöker vänja mig vid hur slafsigt och klaffsigt det egentligen är med operationer. Jag kan ju inte bli en bra kirurg om jag tycker att det är lite ofräscht. Egentligen skulle jag ha varit ute och sprungit nu, men jag dras med halsont och förkylning. Eftersom jag inte har lust att förvärra det så ska jag vänta med joggandet.

Snart ska jag ut i solen och glassa. M-m, jag gillar att vara ledig.

Kommentarer
Postat av: Moppa

Glöm inte att du träffade oss vid sjön också!! :D
Puss och kram!

2008-04-24 @ 23:20:03
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0