Självömkan

Tur att jag inte stack ut och joggade innan idag, för nu har jag fått feber och det sticker i lilla nosen. Typiskt att det skulle komma precis när man blivit ledig. Nåja, det är väl bara att snabbkurera sig och hoppas på att man är kärnfrisk imorgon.

Nyss satt jag och stillade hungern med rostade mackor. Fruktansvärt jobbigt för en sjukling som jag. När jag har feber så vill inte jag vara tvungen att sköta mitt näringsintag själv. Jag vill bli bortskämd och få mängder med mat, apelsiner, nötter, bananer och helst lite onyttigheter. Jag vill inte själv laga mat och köpa nötterna, bananerna och allt det andra. Jag vill ligga i en soffa och jämra lite ynkligt, bli pussad på, nerbäddad, bortskämd, klappad, kramad. Folk ska titta på mig och sucka sorgset, de ska passa upp, hyra film, trösta och helst så ska karlfan vara hemma och krypa ner hos mig och hålla om stackars sjuk-Anni. Tyvärr så har inget av det som skrevs nyss inträffat. Istället sitter jag och snorar framför datorskärmen och tjurar.

Nej, nu ska jag hämta bodylotion och lipsyl, näsdukar och en dålig film. Jag ska dra ner rullgardiner och vara ilsken över att det är fint väder ute. Jag ska också förbanna alla de vårglada människorna som njuter av solen och värmen. Själv ska jag sitta inne och huttra, fysande som aldrig förr. Livet är lite orättvist, men innerst inne så älskar jag att ömka mig själv.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag synd om dig, jättejätte mycket

2008-04-25 @ 08:09:32
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0