Rapport från sjukstugan

Eftersom jag är sjukt uttråkad så sitter jag och kollar på youtube. (jag är INTE en männsika som kollar på youtube). Om ni vill se en ball musikvideo så bör ni bums kolla upp Mad world av Gary Jules. Sången är från filmen Donnie Darko, som ni även bör kolla på. Om någon skulle ha råkat missa den.

Jag blir helt galen på min skröpliga sjukdomssargade kropp. Jag känner mig som en hundraåring, då menar jag inte de käcka och pigga gamlingarna som springer runt och nyper ungdomar i häcken, nej jag är den darrigaste och ömkligaste pensionären som man kan hitta på ett äldreboende. Kroppen blir helt slut så fort jag blir sjuk, mina leder strejkar och just nu värker knäna. Det är inte helt enkelt att försöka halta fram på ett par ofungerande knän, ska jag be att få tala om. Infektioner får min kropp att åldras tusen år på tre minuter.

Jag fattar inte riktigt vad det är med mig heller. Feber, halsont och förkylning. Låter som vanligvårsjuka kanske, men jag vet bättre(!!). Garanterat så är det en släng av den mystiska "det-är-inte-halsfluss-eller-körtelfeber-sjukan" som jag led av flera gånger förra året. Massa doktorer kliade skallen och tog prover, men ingen kom fram till något. Fast jag fick kåvepenin av dem alla. Det hjälpte förvisso, så jag ska inte klaga. Men jag hoppas att jag slipper att få jättelika halsmandlar den här gången, jag känner mig nämligen ganska uppblåst och stel på det viset.

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0