CREEEEEEPY

Okej, nu ska jag snabbt summera min helg, innan jag springer iväg till teatern.

Okej. Helgen började i princip redan i torsdags för mig, eftersom jag är ledig då. (den skulle kunna ha börjat på onsdagkvällen med, men just då var jag lite för speedad för att kunna slappna av). Så, på torsdagen så sov jag, för första gången på evigheter, precis å länge som jag ville. Vilket innebar att jag givetvis vaknade vid 07.15 och omöjligt kunde somna om. Hur som helst så klev jag upp, fixade lite med textilfärgen, åt, städade och satt vid msn en stund. Jag var helt avslappnad och kolugn, övertygad om att jag hade all tid i världen på mig. Fast sedan förkunnade Ola att han skulle komma vid 13.32 och klockan var just då 11.32, vilket gav mig eld i baken. Jag hade grymt mycket att fixa innan han skulle komma! Presenten skulle slås in, vilket innebar att tröjan skulle torka och strykas, rummet skulle dammsugas, Anni skulle äta och så vidare.

Vid 13.30 befann jag mig äntligen på stationen och kunde omfamna min long-lost-sweetheart. Det var nästan tre veckor sedan vi träffades innan dess, så det var jätteskönt att få hålla om honom lite. Speciellt nu när allt är så himla galet.

Torsdagen ägnades åt presentöppnande, tv-spelande, grillande och kakätande(!!!). Olas mormor hade bakat världens godaste mintchokladkakor som Olas mamma skickade med honom. M-m. Jag gillar hans familj. Det blev en riktigt skön och slapp torsdag för oss.

På fredagen
hade jag bara en föreläsning, så fredagen räknas också som helg. Därför gick jag upp relativt tidigt och lät Ola ligga kvar och sova. Jag trampade iväg till universitetet och fick en lyckochock när jag såg att jag klarat kemitentan. De två föreläsningstimmarna gick fort och jag skyndade hem till Ola. Väl hemma så åt jag frukost med Ola, min andra för dagen. Efter att ha plockat undan den så gick vi ner på stan och träffade Isabella och hennes barn. Vi åt glass och gled runt på stan.

Kvällen ägnades helt åt njutning och avslappning. Vi köpte godis, nötter, nachos och mat från Koh Thai. Sedan gick vi och hyrde film och knatade hem för att kela i soffan och frossa i film och allt som var ätbart.

Lördagen var fin och jobbig. Morgonen ägnades åt timmar av mysande innan jag skulle till teater och Ola skulle hem. Teatern gick fint, mysigt gäng. Sedan kilade jag runt stan för att hitta en present till Sara. Efter det så skuttade jag hem, fast det var tomt och trist när det inte var någon Ola kvar där. Resten av dagen så städade jag och fixade iordning mig. På kvällen bar det av på party. Det var sjukt trevligt, fast jag var enormt trött.

Så, nu är det sista dagen på den här helgen och ikväll ska jag jobba. Det var riktigt läskigt, för inatt drömde jag om en av ungdomarna som jag jobbar med och att jag skulle ha hand om henne. Vips, så ringer jobbet och undrar om jag kan komma in och ha hand om henne ikväll.. Lite spooky.

Nej, nu måste jag plocka undan och sticka till mitt rep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0