Att vara sjuk och alla dess nackdelar

Jag är inte frisk än, trots att det gått flera timmar sedan jag klagade sist. Nu har jag plöjt igenom Enchanted samt en drös dåliga tv-program. Jag har även surfat rundor och försökt hitta på något trevligt att sysselsätta mig med. Det har gått dåligt.

Lyckligtvis så ringde Sandy och föreslog att vi skulle luncha ihop. Så jag klädde på mig varmt och stack ner på stan för att möte Sandy och köpa mat. Efter att ha investerat i en veg.sushi & gått en runda på systemet så satte vi oss i parken och åt vår mat och tog en cider. Trevligt värre måste jag säga. Vi var båda förkylda och halvkrassliga, så efter ett tag reste vi oss och gick hem till mig, där vi käkade ballerina och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är alltid lika mysigt att träffa Sandy, hon gör mig på bra humör.

Egentligen skulle jag ha träffat Frida sen, men hon skulle få skjuts hem, så det blev inte så. Det var tråkigt, men kanske ganska bra. Jag har nämligen blivit ännu sjukare nu. Jag trodde att lite frisk luft skulle få mig att må ganska bra, speciellt med tanke på att jag var ordentligt påpälsad när jag gick ut. Nu verkar det dock som motsatsen. Jag fryser så att jag skakar och har galet ont i huvudet. Det är ingen lyx att vara sjuk, glöm allt jag sagt som antytt något sådant. Nääe, nu ska det vara förbannat synd om mig. Jag ska vältra mig i skvaller om allt och alla, skratta hånfullt åt folk som inte kommit någonstans i sina liv, le skadeglatt åt separationer och fnysa högljutt åt alla malliga stroppar och deras fåniga leende fejs. Kort sagt: Jag ska läsa expressen och kolla bilddagboken.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0