Att vara sjuk & alla dess fördelar

Idag är jag fortfarande febrig och förkyld. Vaknade vid 20 över 7 imorse, på grund av att jag var irriterad. I sömnen så hade jag blivit förbannad på min förkylning, så det gick inte att somna om när jag väl vaknat. Så nu har jag bänkat mig i en soffa och hostar, snorar och gnäller. Fixade i varje fall en bra playlist på itunes. Innan har den varit översållad av massa halvkassa låtar som jag tvingat mig själv att lyssna igenom. Men nu är den helt omgjord och passar mig helt perfekt. Just nu så är det en Lillasysterlåt som skränar ut från mina högtalare, ganska trevligt faktiskt. Egentligen så kan jag bara tänka på Ola när jag lyssnar på dem, eftersom det är han som har skickat alla Lillasysterlåtar som jag har på datorn. Det var en del av vårt raggande på varandra, vi snackade musik och han skickade över låtar till mig. På det viset så kunde jag förvissa mig om att han hade en schysst musiksmak. Jag var nämnligen ganska trött på alla dessa reaggegrabbar som jag fått på halsen. Även om jag tycker att Svenska Akademien och Kapten Röd kan vara rätt schyssta att lyssna på ibland så orkar jag verkligen inte med det i längden. Sizzla och Promoe orkar jag inte ens med i tre minuter. Därför blev Ola en frisk fläkt i mitt liv.

Okej, nu blev jag smörig och dryg. Jag ber om ursäkt. Jag skrev egentligen bara för att säga att jag fortfarande är sjuk. Det ger mig rätt att dra fram enchanted och vispa ihop lite kladdkakssmet. Det är inte alltid jättetokigt att vara lite krasslig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0